0
Opublikowano 6 lipca 2018 w Portal komputerowy » Wiadomości » Rożne » Biznes, hobby i social media. Jak zbudować popularność w sieci?
 
 

Biznes, hobby i social media. Jak zbudować popularność w sieci?



Robisz niesamowite rzeczy i chciałbyś dać się poznać światu? Prowadzisz firmę, której produkty lub usługi mogą zachwycić nowoczesnych, dynamicznych konsumentów? W obu tych życiowych sytuacjach, musisz zadbać o marketing i reklamę w social media. Niemniej oprócz konta na popularnych portalach społecznościowych potrzebujesz jeszcze odpowiedzi na pytanie, jak poprawnie i skutecznie je prowadzić?

Po co Ci Facebook, Instagram, Snapchat?

Niemal każdy posiada konto w social media. Zwykle zakłada się je z ciekawości, pod wpływem znajomych albo w celach promocyjnych, co w szczególności dotyczy nowoczesnych przedsiębiorców, którzy zdają sobie sprawę z niesłabnącego potencjału serwisów społecznościowych. Raz założone konto, dojrzewa wraz z Tobą oraz towarzyszy Ci podczas ważnych wydarzeń i codziennych czynności. Można odnieść wrażenie, że w 2018 roku nikogo nie trzeba przekonywać do bycia aktywnym w mediach społecznościowych. Tak prywatnie, jak i zawodowo.

Obecność w social media wiąże się z nieograniczonym kontaktem ze znajomymi, możliwością obserwowania ich życia i dzielenia się własnymi przeżyciami. To także sposób na poznanie nowych ludzi i stworzenie potężnego oraz prężnego kanału komunikacji. Media społecznościowe wzmacniają nasz przekaz i zwiększają jego zasięg. Jest to niezwykle ważne w przypadku prowadzenia konta, za pomocą którego zamierzasz zbudować swoją popularność w sieci.

Zbiór popularnych portali społecznościowych jest niezwykle różnorodny. Dosłownie każdy znajdzie w nim coś dla siebie. Facebook, najpopularniejszy serwis społecznościowy, jest wykorzystywany do celów prywatnych i zawodowych. Za pomocą Twittera budowane są wartościowe relacje z innymi ludźmi. LinkedIn zaś to miejsce, gdzie króluje biznes. Instagram pomaga tworzyć i wzmacniać wizerunek, a Snapchat “odsłania kulisy”, będąc serwisem podkreślającym, ale również pozwalającym na dzielenie się swoją prywatnością z innymi.

Dlaczego ciągle Cię nie lubią?

Zamiast zastanawiać się, czy warto zaangażować się w prowadzenie mediów społecznościowych, powinieneś zadać sobie podstawowe, ale i rozwojowe pytanie. Jak robić to poprawnie i skutecznie? Poprawność oznacza dostosowanie się do wybranej platformy. Z kolei skuteczność to wypracowanie własnego stylu i unikanie przewidywalności. O człowieku świadczą jego czyny, nie słowa. Wartość i jakość konta w social media można również ocenić według tej zasady.

Jeśli wciąż Cię nie lubią to najprawdopodobniej popełniasz błędy, których nie akceptuje społeczność. Do najczęstszych przewinień należą: dodawanie nudnych postów, traktowanie portali społecznościowych jak targowisk, zaniedbywanie relacji z fanami i brak systematycznej pracy. Co możesz zrobić, by to zmienić lub tego uniknąć? Na początek wystarczy zastosować się do kilku wskazówek.

Po pierwsze, zadbaj o oryginalność. Wypracuj swój własny styl. Inspirowanie się innymi może dostarczyć Ci nowych pomysłów, ale wierne powielanie cudzych dokonań spowoduje, że przestaniesz być wiarygodny. Po drugie, publikuj interesujące treści. Ciekawy przekaz zbliży Cię do obserwujących Twój profil internautów. Dzięki niemu fani uwierzą w wyjątkowość Twojego produktu lub usługi, ale także zainteresowań czy talentów. Po trzecie wreszcie, troskliwą opieką otocz osoby, które interesują się tym, co publikujesz, udostępniasz czy, po prostu, dzielisz się z innymi. Odpowiadaj na ich pytania, bądź kulturalny i cierpliwy. Budowanie relacji w social media potraktuj jak rozmowę twarzą w twarz. Pamiętaj również, że Twoi fani są inteligentni i wymagający. Traktuj ich z należytym szacunkiem.

Co możesz zyskać?

Zaangażowanie się w social media nie przynosi efektów w przeciągu godzin. To proces, który wymaga czasu i wytrwałości. Wiesz, że w mediach społecznościowych tkwi ogromna siła, a ich prowadzenie ma sens. Być może udało Ci się już zdiagnozować popełniane przez siebie błędy i zapamiętać rady dotyczące poprawy jakości profilu. Pozostało jeszcze jedno: znalezienie odpowiedzi na pytanie, po co to robisz?

Możesz wykorzystywać popularne portale bądź platformy, jak Facebook czy Snapchat do stworzenia lub umocnienia wizerunku firmy, zaprezentowania swoich pasji i nieprzeciętnych umiejętności, poprawy relacji z klientami albo po prostu zbudowania swojej popularności w sieci. Niezależnie od tego czy jesteś dyrektorem, sportowcem, przedsiębiorcą, stylistą lub amatorem pieczenia czy kucharzem samoukiem, nie zapominaj o swoim celu. Korzystając z mądrości Konfucjusza, postaraj się zapamiętać, że: “żaden wiatr nie jest dobry dla okrętu, który nie zna portu swojego przeznaczenia”.

Mądra inwestycja w media społecznościowe, poprzedzona wyznaczeniem celu ich prowadzenia, świadomością własnych błędów i znajomością podstawowych zasad pozwoli Ci osiągnąć wiele korzyści. Dzięki temu zdobędziesz wielu wiernych fanów oraz – jeśli masz własny biznes – zwiększysz swoje zyski. Jeżeli jednak nie jesteś pewien, czy robisz to dobrze i jeśli nie satysfakcjonują Cię rezultaty samodzielnych zadań, skorzystaj z porad specjalistów zajmujących się social media. Dzięki ich wiedzy i doświadczeniu, poszerzysz swoje umiejętności oraz dotrzesz do tych odbiorców, na których najbardziej Ci zależy.

Spis treści: Biznes, hobby i social media. Jak zbudować popularność w sieci?

[Głosów:0    Średnia:0/5]

makensis
 
Od 2006 roku Redaktor Naczelny oraz Administrator Tweaks.pl Autor dwóch książek o systemach operacyjnych, szeregu publikacji i porad odnośnie użytkowania komputera. Absolwent Wydziału Elektroniki. Z zamiłowania informatyk, pozycjoner i podróżnik.