0
Opublikowano 31 stycznia 2018 w Portal komputerowy » Wiadomości » Oprogramowanie » E-mail marketing w 2018 roku, czyli dlaczego warto inwestować w mailingi?
 
 

E-mail marketing w 2018 roku, czyli dlaczego warto inwestować w mailingi?



Rok 2017 został określony mianem czasem come back’u e-mail marketingu. Czy jest to tylko tymczasowa zmiana? Czy w roku 2018 warto inwestować w narzędzia służące do tworzenia ładnych, dynamicznych i spersonalizowanych newsletterów? Na te i inne pytania dotyczące teraźniejszości i przyszłości e-mail marketingu odpowiemy w naszym najnowszym tekście. Zapraszamy do lektury!

Czy e-mail marketing jeszcze się nie zużył?

Oczywiście, że nie! Wiadomym jest, że nudne mailingi bez spersonalizowanej treści czy ładnej oprawy graficznej nie przynoszą już takich efektów jak kiedyś, a sami odbiorcy stali się bardziej świadomi, a przez to bardziej wybredni. Nie oznacza to jednak, że skuteczność e-mail marketingu spada. Statystyki pokazują, że w 2017 roku każdy 1 dolar wydany na e-mail marketing przyniósł 44 dolary zysku, co oznacza, że ten sposób promocji nadal jest skuteczny.

Z jakich urządzeń korzystamy, aby odczytywać wiadomości?

Co roku liczba użytkowników mobilnych zwiększa się, a ilość wyszukań w wyszukiwarce internetowej Google z telefonów komórkowych przekroczyła liczbę wyszukań z komputerów już w 2016 roku. Nic nie zapowiada, aby ta tendencja miała się odwrócić. W 2017 roku ponad 54% maili zostało otwartych właśnie na urządzeniach mobilnych – smartfonach i tabletach. Dla marketingowców, którzy chcą tworzyć skuteczne mailingi oznacza to tyle, że podczas kreowania newsletterów muszą tworzyć maile responsywne, czyli takie, które otworzymy na komórce bez żadnych problemów.

Czy mailing może nakłonić do zakupu?

Tak! I to znacznie skuteczniej niż kampanie prowadzone w kanałach social media. Badania pokazują, że 66% użytkowników poczty elektronicznej dokonuje zakupu po otrzymaniu maila, podczas gdy w przypadku Facebooka poziom konwersji to zaledwie 20%. Jednocześnie wysyłanie skutecznych mailingów jest znacznie prostsze niż nieustanne dbanie o angażujące, regularnie udostępniane treści na stronie na Facebooku.

Kto wygra w e-mail marketingu w 2018 roku?

Przede wszystkim ci, którzy zaczną automatyzować cały ten proces! Oczywiście, można kodować mailing ręcznie i w ten sam sposób dzielić swoją bazę danych według takich parametrów jak częstotliwość robienia zakupów w Twoim sklepie czy wartość wszystkich koszyków. Można, ale po co? Istnieje wiele narzędzi, takich jak edrone, które umożliwiają sprawne tworzenie spersonalizowanych, dynamicznych, a przede wszystkim konwertujących mailingów. Dzięki takim programom Twoja praca będzie znacznie bardziej wydajna i przyniesie lepsze niż oczekiwane efekty.

Inwestuj, wysyłaj i korzystaj!

E-mail marketing powrócił i znowu ma się dobrze. Coraz więcej osób ma więcej niż jednego maila, a poczta elektroniczna to dla wielu pierwsza rzecz, jaką sprawdzają po przebudzeniu. Warto więc być z nimi zarówno o poranku, jak i wieczorem właśnie za pośrednictwem dobrego newslettera. Inwestuj w e-mail marketing, eksperymentuj i kreuj coraz ciekawsze kreacje, a na pewno odnotujesz duże zyski.

Spis treści: E-mail marketing w 2018 roku, czyli dlaczego warto inwestować w mailingi?

[Głosów:0    Średnia:0/5]

makensis
 
Od 2006 roku Redaktor Naczelny oraz Administrator Tweaks.pl Autor dwóch książek o systemach operacyjnych, szeregu publikacji i porad odnośnie użytkowania komputera. Absolwent Wydziału Elektroniki. Z zamiłowania informatyk, pozycjoner i podróżnik.