0
Opublikowano 17 czerwca 2017 w Portal komputerowy » Wiadomości » Rożne » Facebook jako konieczność w komunikacji z klientami
 
 

Facebook jako konieczność w komunikacji z klientami



Media społecznościowe są integralną częścią życia wielu osób i nikogo w dzisiejszych czasach już to nie dziwi. Początkowo rola tego typu portali była mocno ograniczona. Koncentrowano się głównie na rozmowach ze znajomymi, dodawaniu kolejnych zdjęć. Jednak z biegiem lat idea komunikacji w Internecie mocno ewoluowała; jak to zwykle bywa, ktoś w końcu musiał wpaść na pomysł, że na tego typu działaniach można zarabiać, i to dużo. Zaczęto więc obmyślać kolejne koncepcje bardziej efektywnego funkcjonowania owych komunikatorów. Tak, tak, najpierw Facebook był zwykłym komunikatorem, który charakteryzował się bardziej globalnym charakterem i nieco większym wyborem opcji niż np. Gadu-Gadu. Dopiero później stał się hegemonem na rynku mediów społecznościowych i wyszedł naprzeciw oczekiwaniom swoich użytkowników, oferując im wielkie możliwości reklamowe i promocyjne. Skuteczne prowadzenie własnego biznesu, który nie posiada swojego konta na FB, jest dziś praktycznie niemożliwe, a już na pewno znacznie utrudnione.

Zalety profesjonalnie prowadzonego konta na Facebooku

Facebook udostępnia właścicielom firm wiele narzędzi. Przede wszystkim, jest to platforma, która umożliwia stały kontakt z klientem. Może on napisać do nas w dowolnej chwili, w dowolnej sprawie, a zadaniem administratora jest szybka reakcja na wszelkie zapytania i komentarze. Obecnie klienci są naprawdę niecierpliwi, dlatego oczekują poważnego traktowania i natychmiastowej odpowiedzi zwrotnej. Jeżeli jej nie otrzymują, zwyczajnie rezygnują z danych usług, dlatego też tak ważna jest kwestia szybkiego reagowania na wszelkie uwagi. Dzięki temu konsumenci mają wrażenie, że są traktowani na partnerskich zasadach; ich potrzeby są dla firmy ważne, dlatego jej pracownikom zależy na szybkim omówieniu wszelkich wątpliwości. Taka relacja buduje więź między firmą a klientem, dzięki czemu czuje on większe przywiązanie do danej marki i z większą chęcią do niej wraca.
Oprócz tego, że klient może natychmiastowo otrzymać odpowiedź na nurtujące go pytanie, ma prawo także zrecenzować poziom świadczonych przez daną firmę usług. Poprzez wystawiane oceny, prowadzona przez nas działalność może zbudować dużą wiarygodność. Osoby, które wahają się pomiędzy wyborem produktów jednej, bądź drugiej firmy, często odwiedzają profile konkurencji tylko po to, by sprawdzić jak ocenili ją inni i sugerują się opisanymi tam sytuacjami. Dbałość o odpowiednio wysokie oceny to podstawa powodzenia w Internecie.

Zaraz po tym, jak Mark Zuckerberg i spółka zorientowali się, że ich strona może być doskonałą platformą komunikacyjną zarówno dla małych, jak i dużych firm, postanowili poszerzyć swoją ofertę o Facebook Ads. Dzięki promowanym wpisom, w prosty sposób można przyciągnąć uwagę wielu użytkowników, zdobyć większą popularność, przedstawić ofertę, czy też po prostu przekierować klientów na adres internetowy prowadzonej przez nas witryny. Po co? W celu dokonania zakupu, bądź przeczytania konkretnego artykułu.
Jest to niezwykle przydatne narzędzie, ponieważ publikowane przez nas treści zwyczajowo docierają tylko do 10-20% osób, które polubiły fanpage, o czym nie wszyscy administratorzy wiedzą. Dzięki reklamie, przekaz dotrze do szerokiej grupy odbiorców, a na tym przecież administratorom i właścicielom firm zależy.. Co ważne; nie będą to przypadkowe osoby, ponieważ ustawienia kampanii reklamowej zakładają targetowanie interesujących nas odbiorców poprzez dokładne określenie ich płci, wieku, czy też lokalizacji. Dzięki temu zyskujemy pewność, że reklama dotrze dokładnie tam, gdzie powinna.

Dobry profil to podstawa

Każdemu aktywnemu użytkownikowi Facebooka wydaje się, że z powodzeniem mógłby prowadzić także i profil swojego biznesu. Jednak niewielu z nich pamięta, że zarządzanie takim profilem nie ogranicza się do poinformowania znajomych o tym, jaka jest aktualnie pogoda za oknem, czy też udostępnienia niezbyt śmiesznego mema, a wymaga opracowania indywidualnej strategii komunikacji. A to już nie zawsze leży w ich kompetencjach. Przez takie amatorskie działania często możemy spotkać się z kontami firm, które są zarządzane w sposób – delikatnie mówiąc – słaby. Każde przedsiębiorstwo powinno mieć ustalony sposób i formę, w jakiej będzie przekazywało swoje komunikaty. Dla jednych korzystniejsza jest luźniejsza forma i budowanie zabawnego wizerunku, natomiast inni muszą postawić na profesjonalizm i rzeczowe treści. Wszystko zależy od specyfiki rynku, na którym przyszło danej firmie konkurować.

Trzeba mieć również na uwadze, iż dodanie raz na trzy tygodnie dwóch zdjęć nie przysporzy żadnemu biznesowi oddanego grona fanów. Regularność jest warunkiem koniecznym do tego, by móc myśleć o jakichkolwiek pozytywnych efektach, dlatego coraz większe grono przedsiębiorstw, posiadających profile w mediach społecznościowych decyduje się na korzystanie z profesjonalnej pomocy agencji interaktywnych, co wymiernie przekłada się na odnotowywane przez nich efekty w postaci lepszego wizerunku, większych zysków lub też po prostu znacznie większego ruchu na swojej stronie internetowej.

Postaw na social media już dziś i ciesz się z efektów

Prawidłowe korzystanie z możliwości, jakie niosą za sobą media społecznościowe gwarantuje olbrzymie sukcesy. Każdy z użytkowników tego typu platform jest potencjalnym klientem.
Jeszcze kilka lat temu zakładając firmę trzeba było mieć na uwadze, że zbudowanie wiarygodności i dotarcie do odbiorców będzie długim i żmudnym procesem. Obecnie dystans między konsumentem a przedsiębiorcą ograniczył się do przesunięcia kursora w odpowiednie miejsce i jedno kliknięcie. Aż żal nie wykorzystać takiej szansy, tym bardziej że jeszcze nigdy nie było to równie łatwe…

autor: Karolina Kowalczyk

Spis treści: Facebook jako konieczność w komunikacji z klientami

Słowa kluczowe: Menvu teleefon S4, Menu telefon samsung S4

[Głosów:0    Średnia:0/5]

makensis
 
Od 2006 roku Redaktor Naczelny oraz Administrator Tweaks.pl Autor dwóch książek o systemach operacyjnych, szeregu publikacji i porad odnośnie użytkowania komputera. Absolwent Wydziału Elektroniki. Z zamiłowania informatyk, pozycjoner i podróżnik.