0
Opublikowano 4 stycznia 2018 w Portal komputerowy » Wiadomości » Rożne » Outsourcing usług – serwis aplikacyjny SAP
 
 

Outsourcing usług – serwis aplikacyjny SAP



Dynamicznie zmieniające się otoczenie biznesowe wymusza ciągły rozwój organizacji jak chociażby, kreowanie nowych ścieżek dystrybucji czy rozszerzanie oferty produktowej. Systemy informatyczne stały się kołem napędowym dla większości przedsiębiorstw zarówno rozwijających się organizacji jak i wielkich korporacji.

W czasach informatyzacji warto więc rozważyć inwestycję w systemy wspomagające zarządzanie, np. rozwiązania firmy SAP, niemieckiego dostawcy oprogramowania biznesowego. Narzędzia takie przynoszą wiele korzyści firmom m.in. poprzez oszczędności finansowe i czasowe. Ale czy sama inwestycja w systemy wystarczy, bo w pełni cieszyć się ich nieograniczoną funkcjonalnością?

By zapewnić stabilną, bezproblemową pracę systemu oraz jego najpełniejsze wykorzystanie, najlepiej skorzystać z usług serwisu aplikacyjnego – zewnętrznego, autoryzowanego partnera SAP. Serwis aplikacyjny SAP to usługa zdalnego wsparcia świadczona użytkownikom systemów SAP. Mogą to być między innymi aktualizacje oprogramowania, wdrożenia nowych funkcjonalności czy dalsze prace rozwojowe. Dzięki opcjom realizowanym w ramach serwisu aplikacyjnego możliwa jest bezproblemowa bieżąca obsługa systemów oraz ich dopasowanie do zmieniających się potrzeb przedsiębiorstwa. Więc jak wybrać odpowiedniego usługodawcę?

Jaki powinien być dobry serwis aplikacyjny?

Podstawą umów serwisowych jest SLA (Service Level Agreement), które zawiera ramy czasowe i szczegółowe wytyczne poszczególnych zadań. Znajdzie się w niej więc gwarantowany procent dostępności systemu, sposób rozliczeń, długość okna serwisowego, maksymalne czasy reakcji na wysłane zgłoszenia serwisowe. Większość doświadczonych firm wprowadza własne interfejsy umożliwiające bezpośredni kontakt klienta z serwisem. To ważne, aby w gąszczu wysłanych maili i odebranych telefonów, nie zapodziała się informacja na temat występujących problemów z systemem. Dodatkowym atutem takiego rozwiązania jest fakt, że informacja zostaje przekazana wprost do konsultanta odpowiedzialnego za utrzymanie porządku w danym środowisku informatycznym oraz wgląd klienta w stan realizacji konkretnego zgłoszenia.

Doświadczony dostawca usług

Bardzo ważnym kryterium jest także posiadane doświadczenie w danej branży oraz w projektach międzynarodowych. Doświadczenie zdobywane na rynku globalnym oraz dogłębna znajomość branży umożliwiają usługodawcom gruntowne poznanie procesów biznesowych, dają szerszą perspektywę w danym obszarze, co pozwala na zaproponowanie best practices (dobre praktyki biznesowe).

Argumentem przemawiającym na korzyść usługodawcy jest także chęć do ciągłego rozwoju wewnątrz organizacji. Stałe podnoszenie kwalifikacji, certyfikacje (np. SAP PCoE: Partner Center of Expertise) organizowane przez autoryzowane jednostki świadczą o wysokiej jakości świadczonych usług i są gwarancją wykorzystywania tylko sprawdzonych, najnowszych narzędzi pracy.

Dzięki wsparciu serwisu aplikacyjnego (więcej na stronie: https://hicron.com/oferta/wsparcie-aplikacyjne/) można zwiększyć stabilność działania aplikacji i utrzymać maksymalną sprawność systemów informatycznych. Pozwala to na wykorzystanie maksymalnego potencjału systemów, optymalizacje wydajności infrastruktury informatycznej. Zaś sprawne działanie systemów w znacznym stopniu redukuje koszty związane z ich utrzymaniem oraz zatrudnianiem zespołu IT odpowiedzialnego za ten obszar kompetencyjny.

Spis treści: Outsourcing usług – serwis aplikacyjny SAP

[Głosów:0    Średnia:0/5]

makensis
 
Od 2006 roku Redaktor Naczelny oraz Administrator Tweaks.pl Autor dwóch książek o systemach operacyjnych, szeregu publikacji i porad odnośnie użytkowania komputera. Absolwent Wydziału Elektroniki. Z zamiłowania informatyk, pozycjoner i podróżnik.