1
Opublikowano 26 stycznia 2017 w Portal komputerowy » Wiadomości » Oprogramowanie » Rzeczywistość rozszerzona w aplikacjach mobilnych
 
 

Rzeczywistość rozszerzona w aplikacjach mobilnych



Aplikacje mobilne zapewniają nam nieprzerwany dostęp do informacji, usprawniają organizację dnia i pracy, umożliwiają komunikację z innymi użytkownikami. Dzięki temu nie tylko ułatwiają codzienne życie, ale stanowią również doskonałe narzędzie marketingowe. Tworzenie aplikacji mobilnych w biznesie jest dynamicznie rozwijającym się trendem.

Przy pomocy aplikacji mobilnych firmy mogą zwiększać świadomość marki wśród konsumentów, pozyskiwać nowych klientów i podnosić zyski. Do tego typu działań najczęściej wykorzystuje się aplikacje sprzedażowe, edukacyjne, rozrywkowe, finansowe, bankowe, lifestylowe i społecznościowe. Najnowszym kierunkiem w tworzeniu aplikacji mobilnych jest wykorzystanie możliwości, jakie stwarza rozszerzona rzeczywistość.

Czym jest rzeczywistość rozszerzona

Rozszerzona rzeczywistość (z ang. Augmented Reality – AR) oznacza połączenie świata realnego z wirtualnym. Dzięki osiągnięciom AR możliwe jest dodawanie wygenerowanych cyfrowo elementów do świata rzeczywistego – najczęściej z wykorzystaniem obrazu z aparatu smartfona lub tabletu, na który aplikacja nakłada obrazy wirtualne. Co ważne, łączenie obiektów realnych i cyfrowych odbywa się w czasie rzeczywistym. Umożliwia to pełną interaktywność aplikacji wykorzystujących AR. W praktyce pozwala to na przykład na wykrywanie, rozpoznawanie i umieszczanie osób lub obiektów w wykreowanym wirtualnie otoczeniu.

Zastosowanie rozszerzonej rzeczywistości

Tworzenie aplikacji mobilnych wykorzystujących AR sprawdza się w wielu różnorodnych branżach. W turystyce pozwala na przykład na uzyskiwanie w realnym czasie informacji o aktualnie zwiedzanych obiektach. Projektantom wnętrz pozwala na przedstawienie propozycji wystroju w mieszkaniu klienta. Rozszerzona rzeczywistość jest również doskonałym sposobem na uzupełnienie gotowych produktów lub materiałów. Przykładowo książka wzbogacona o dedykowaną aplikację mobilną mogłaby przybierać trójwymiarowy model. Dziedziną, która z powodzeniem może korzystać z osiągnięć rozszerzonej rzeczywistości jest digital signage. Poniżej omówimy to zagadnienie.

Digital signage – nowy wymiar informacji i reklamy

Digital signage to nowoczesne, interaktywne systemy publikowania multimedialnych treści, uzbrojone w zaawansowane narzędzia analityczne. Mogą one pełnić funkcje informacyjne lub reklamowe. Dzięki wykorzystaniu kamer, system digital signage identyfikuje klienta i dostosowuje do niego prezentowane komunikaty. Pozwala to na maksymalne przykucie jego uwagi. Wykorzystanie rozszerzonej w rzeczywistości w digital signage umożliwia na przykład wykonanie wirtualnej przymiarki ubrań w sklepie odzieżowym, lub stworzenie wirtualnego makijażu w drogerii.

Tworzenie aplikacji mobilnych z rozszerzoną rzeczywistością wymaga wykorzystania najnowszych i najlepszych rozwiązań technologicznych. Na polskim rynku szczególnie wyróżniają się realizacje Toucan Systems, spółki specjalizującej się w wirtualnej rzeczywistości, rozszerzonej rzeczywistości oraz systemach digital signage.

Spis treści: Rzeczywistość rozszerzona w aplikacjach mobilnych

[Głosów:1    Średnia:5/5]

makensis
 
Od 2006 roku Redaktor Naczelny oraz Administrator Tweaks.pl Autor dwóch książek o systemach operacyjnych, szeregu publikacji i porad odnośnie użytkowania komputera. Absolwent Wydziału Elektroniki. Z zamiłowania informatyk, pozycjoner i podróżnik.