0
Opublikowano 5 listopada 2017 w Portal komputerowy » Wiadomości » Oprogramowanie » Czy warto personalizować maile?
 
 

Czy warto personalizować maile?



Mailing to jedna z najskuteczniejszych broni w rękach marketera. Mocno strzela, a jeśli trafi, to jest niemalże gwarancją sukcesu. O ile trafi – bez personalizacji bowiem strzelasz do ściany lasu, a nie do konkretnej zwierzyny. Dowiedz się, dlaczego warto personalizować maile i jak to robić!

Personalizacja mailingu – dlaczego warto?

Na pewno nie raz słyszałeś o personalizacji mailingów – ale być może nie do końca wiesz, o co chodzi. Personalizacja maili to nie tylko dodanie w nagłówku czy przywitaniu imienia odbiorcy maila (co jest bardzo miłe, ale jednak nie daje mu żadnej konkretnej wartości).

No dobrze, wiesz już czym jest ogólnie personalizacja mailingu. Teraz dowiedz się jeszcze, dlaczego warto na nią postawić:

  • Nawiązywanie osobistej więzi. Dużo łatwiej jest zaufać nadawcy, który się podpisuje swoim imieniem i nazwiskiem. I chętniej czyta się wiadomości od niego!
  • Odbiorca ma poczucie większej wartości dla nadawcy. Kiedy zwracasz się do odbiorcy po imieniu, on po prostu czuje, że jest dla Ciebie ważny
  • Dopasowany przekaz zapobiega wypisywaniu się z listy mailingowej. Dostarczając odbiorcy przydatne dla niego treści, „przywiązujesz” go do siebie. Jeśli dostanie kilka razy nieciekawe maile, to następnym razem zignoruje wiadomość od Ciebie lub… wypisze się z listy mailingowej.

Odpowiedź na pytanie tytułowe jest więc banalnie prosta: TAK, warto! Ale jak to zrobić?

Jak spersonalizować mailing?

Ciekawe treści dostosowane do potrzeb odbiorcy, to podstawa. Do Twojego newslettera mogą zapisywać się różni ludzie: młodzi, starzy, kobiety, mężczyźni. Czy oczekują oni dokładnie tego samego? Raczej nie. Każdemu z nich musisz dać to, czego szuka! Jeśli sprzedajesz kosmetyki, to starszej pani lepiej zaoferować krem do skóry dojrzałej niż na wypryski.

Żeby mailing zadziałał, musi być także dopasowany do dojrzałości zakupowej odbiorcy, miejsca w lejku sprzedażowym. Zupełnie inaczej na newsletter z promocją -30% zareaguje osoba, która raz odwiedziła Twoją stronę i z ciekawości zapisała się na listę mailingową, a zupełnie inaczej ta, która od kilku tygodni „poluje” na obniżkę ceny konkretnego produktu. Jak myślisz, kogo szybciej skusisz?

Inną kwestią jest personalizacja nadawcy. Podpisanie się pod mailem to podstawa – w końcu to list! Przykładowo jeśli jest to oferta, możesz podpisać ją nazwą firmy. Ale możesz też wstawić imię i nazwisko opiekuna danego regionu czy działu, prawda?

To wszystko to oczywiście ogólne wskazówki – jednak odpowiednio zastosowane przyniosą Ci świetne efekty!

Spis treści: Czy warto personalizować maile?

[Głosów:0    Średnia:0/5]

makensis
 
Od 2006 roku Redaktor Naczelny oraz Administrator Tweaks.pl Autor dwóch książek o systemach operacyjnych, szeregu publikacji i porad odnośnie użytkowania komputera. Absolwent Wydziału Elektroniki. Z zamiłowania informatyk, pozycjoner i podróżnik.