0
Opublikowano 6 listopada 2021 w Portal komputerowy » Wiadomości » Oprogramowanie » Inwestycja w Google Ads szansą na rozwój Twojego biznesu
 
 

Inwestycja w Google Ads szansą na rozwój Twojego biznesu




Reklama dźwignią handlu – stare porzekadło nie traci nic ze swojej aktualności, nawet przeniesione do przestrzeni wirtualnej. Jeśli chcesz, aby Twoja firma szła do przodu, nie możesz zatrzymać się na poprawianiu jakości usług, produktów oraz strony. Trzeba złapać potencjalnych klientów i pokazać im, że warto się Tobą zainteresować. W tym procesie niezwykle ważne są działania SEO, pozwalające na wypozycjonowanie strony. To jednak tylko część akcji, które należy podjąć. W tym artykule opowiemy, dlaczego płacenie Najpopularniejszej Wyszukiwarce to nie tylko chwilowe dopalenie sprzedaży, ale możliwość wskoczenia na wyższy poziom. Zapraszamy do lektury!

Google Ads to największy rynek reklamowy na świecie

Nie istnieje bardziej kompleksowa i szersza sieć. Google Ads pozwala Ci dotrzeć do użytkowników na całym świecie albo w bloku obok. I co ważniejsze, nie tylko przy pomocy wyszukiwarki. To także YouTube i inne usługi, z których korzystają codziennie miliony osób. Dzięki danym demograficznym możesz precyzyjnie celować w wybrane grupy docelowe i skutecznie zachęcać je do odwiedzenia Twojej strony. Rozbudowane narzędzia pozwalają na tworzenie zróżnicowanych kampanii reklamowych, dostosowanych do wymagań, zainteresowań, a nawet sposobu wyrażania się ludzi. Pozwala to na budowanie jasno opracowanej strategii i lejka sprzedażowego. A to właśnie są rzeczy, które można ująć w biznesplan oraz określić ich rentowność.

Szybkie efekty

Rozwój firmy nie może toczyć się powoli. Google Ads to inwestycja, która przynosi efekty natychmiast – reklama wyświetla się już po kilku godzinach i zaczyna zbierać żniwa. W ciągu kilku miesięcy, a nieraz nawet tygodni możesz radykalnie zwiększyć sprzedaż. To samonapędzający się mechanizm, bo zarobione pieniądze warto włożyć w kolejne reklamy. Oczywiście trzeba czuwać i złapać moment, w którym dojdziemy do największej efektywności.

To sprawdzona, pewna inwestycja

Kampania Google Ads zaczyna działać błyskawicznie, napędzając ruch. Ważne jest, aby dobrze to wykorzystać. Jeśli zaciekawisz użytkowników wieloma aspektami swojej strony, masz szansę na budowanie bazy stałych klientów, którzy będą Cię polecać dalej. Co ważne, płacisz za kliknięcia, więc w wypadku nieudanego dobrania grupy zwyczajnie dokonujesz korekty.

Dotarcie do nowych klientów i zadbanie o dotychczasowych

Potraktuj to jak wkroczenie na nowe rynki. Google Ads umożliwia pokazanie się klientom, do których nie udałoby się dotrzeć innymi kanałami. Inwestycja przekłada się na sprzedaż na kilku płaszczyznach. Po pierwsze bezpośrednio na strony sprzedażowe, po drugie na poradniki i bardziej ogólne podstrony, które pomagają budować świadomość marki i autorytet. Te dwa bieguny i wszystko pomiędzy wymaga bez wątpienia odpowiedniej strategii, dlatego radzimy zdać się w tym wypadku na usługi agencji interaktywnej (my polecamy choćby KoboSystem – znamy ich nie od wczoraj i zapewniamy, że wiedzą, co robią). Taka firma łączy Google Ads z pozycjonowaniem oraz umieszczaniem nowych treści na stronie. A to przekłada się na efekty. Także te długoterminowe. Bo adresując reklamy do osób, które już korzystały z Twoich usług, budujesz solidną pozycję na rynku. Remarketing znacząco podnosi wydajność innych działań reklamowych. Zwyczajnie szkoda marnować ich potencjał.

Zbieranie danych

Google Ads pomaga Ci poznać Twoich klientów. Analizując wyniki kampanii, możesz zrozumieć, jacy ludzie najbardziej interesują się Twoimi usługami oraz produktami. Gwarantujemy, że te informacje nieraz Cię zaskoczą. To samo dotyczy zainteresowania produktami. Wyniki sprzedaży to jedno, a zapytania to drugie. Być może na przykład ludzie chcą zakupić jakiś produkt, ale w ostatniej chwili porzucają koszyk. Wiesz wtedy, gdzie szukać przyczyny. Dane z Google Ads połączonego z Google Analytics są bezcenne! Bez problemu przełożysz to też choćby na tematy blogowe i działania pozycjonujące.

Inwestuj z głową

Nie spodziewaj się, że zapłacenie Google kilkudziesięciu złotych przyniesie spektakularne wyniki. Kilkaset złotych to minimum, aby „się ruszyło”. Nic dziwnego, że istnieją agencje profesjonalnie się tym zajmujące. Współpraca z nimi zdecydowanie zwiększa efektywność kampanii, oszczędza też wiele czasu, który amator musi poświęcić na eksperymentowanie. Dobrze rozegrane reklamy Google Ads pomogą Ci zdobyć fundusze na dalszy rozwój i zbudować bazę wiernych klientów, a o to przecież chodzi w każdym biznesie!

Spis treści: Inwestycja w Google Ads szansą na rozwój Twojego biznesu

[Głosów: 0   Average: 0/5]

makensis
 
Od 2006 roku Redaktor Naczelny oraz Administrator Tweaks.pl Autor dwóch książek o systemach operacyjnych, szeregu publikacji i porad odnośnie użytkowania komputera. Absolwent Wydziału Elektroniki. Z zamiłowania informatyk, pozycjoner i podróżnik.