Produkt cyfrowy – czym jest?

Cyfryzacja jest zjawiskiem, które ma niebagatelny wpływ na nasze życie w ostatnim czasie. Nie możemy jej dotknąć, ani poczuć, ale wszyscy z niej chętnie korzystamy. Chodzi głównie o ebooki, filmy czy muzykę. Zastanawiałeś się, w jaki sposób stworzyć swój produkt cyfrowy? Z tego artykułu dowiesz się, czego będziesz potrzebować do przygotowania swoich cyfrowych materiałów, a dodatkowo, jak możesz je promować i jeszcze na nich zarobić!
Czym jest produkt cyfrowy?
Jak sama nazwa wskazuje, produkt cyfrowy jest czymś, co występuje w wersji elektronicznej. Wszystko, co widzisz na ekranie swojego telewizora, komputera, tabletu czy smartfonu w formie np. poradników, filmów czy książki, jest takim właśnie produktem. Każdy użytkownik otrzymuje dostęp do tych elementów w sposób darmowy lub płatny. Jeśli i Ty zastanawiasz się nad stworzeniem swojego spersonalizowanego cyfrowego produktu, sprawdź, dlaczego warto podjąć kroki w tym kierunku:
- cyfrowy produkt to tak naprawdę jedna kopia. Nie musisz tworzyć nie wiadomo jakiej ilości jego projektów, aby móc mu zapewnić odbiorców;
- cały Twój “magazyn” znajduje się w Twoim komputerze. Nie potrzebujesz odrębnego realnego miejsca, aby przechowywać w nim swój produkt;
- produkt cyfrowy nie generuje dużych kosztów;
- praktycznie cały zakres prac, które są niezbędne, aby stworzyć taki produkt możesz wykonać samodzielnie. Możesz również znaleźć programistę czy copywritera, który wykona za Ciebie część zadań;
- edukując swoich klientów, zaczynasz obejmować stanowisko eksperckie w danym temacie.
Masz sklep internetowy? Spraw sobie produkt cyfrowy!
Nie ważne, jakim towarem handlujesz. Dla swojego sklepu internetowego możesz stworzyć taki produkt cyfrowy, o jakim tylko marzysz! To pozwoli Ci powiększyć bazę Twoich klientów, ponieważ będą widzieli Twoje zaangażowanie, co wpłynie na ich zaufanie i lojalność. Jeśli nie do końca wiesz, co chciałbyś zawrzeć w taki produkcie, zawsze możesz zapytać o to swoich klientów. Już oni Ci powiedzą, jakich informacji od Ciebie oczekują.
Taki produkt cyfrowy możesz umieścić w swoim sklepie internetowym, dzięki czemu ubogacisz swój asortyment, a Twoja marka zacznie się szybciej rozwijać. Dla takich produktów powstają specjalne aplikacje lub rozszerzenia, więc koniecznie skorzystaj z okazji ku temu, aby stworzyć coś unikatowego, co wpłynie na wyższą sprzedaż w Twoim sklepie internetowym.
Pamiętaj, że stworzenie produktu cyfrowego może być dość czasochłonne, ale będzie w stanie przysporzyć Ci wiele korzyści.
Artykuł napisany we współpracy z GlobalLogic.
Spis treści: Produkt cyfrowy – czym jest?