0
Opublikowano 30 września 2015 w Portal komputerowy » Inne » Webmastering » Grafika wektorowa – w jaki sposób pozyskać ją na stronę WWW
 
 

Grafika wektorowa – w jaki sposób pozyskać ją na stronę WWW



Istnieje wiele programów do tworzenia i edycji grafiki wektorowej, które dają duże możliwości dla wykonania zarówno prostych, jak i tych bardziej skomplikowanych elementów, wykorzystywanych potem na portalach internetowych, w firmowych projektach czy na wizytówkach. Kto zatem powinien zająć się stworzeniem grafiki na naszą stronę? Profesjonalny grafik, a może my sami?

                                     

Zastosowanie grafiki wektorowej

Grafika wektorowa sprawdza się doskonale w przypadku tworzenia fontów(zestawów czcionek) czy elementów umieszczanych w filmach wideo. Po grafikę wektorową sięgamy także wtedy, gdy chcemy stworzyć logo, używane później na naszej stronie www, wizytówce czy drukowane na gadżetach reklamowych. Raz stworzone grafiki wektorowe wykorzystuje się wielokrotnie, zarówno do stworzenia papieru firmowego, jak i wielkoformatowego baneru. Jest to możliwe, ponieważ elementy wizualne oparte na wektorach nie tracą na jakości, gdy są powiększane. Staje się oczywiste, iż raz poniesiona inwestycja zwraca się przy każdym kolejnym projekcie.

 

Grafika wektorowa – zlecać osobie z zewnątrz czy wykonać samodzielnie?

Samodzielne tworzenie grafiki wektorowej i stawianie pierwszych kroków w programach graficznych z pozoru wydaje się zadaniem prostym i intuicyjnym. Niejeden właściciel firmy, zwiedziony pokusą zaoszczędzenia kilku złotych, podjął się zrobienia logo czy wizytówki. Często potem tego typu prace trafiają na strony wyśmiewające nieudane projekty. Amatorska praca nie przyniesie tak spektakularnych efektów, jak praca doświadczonego i posiadającego wyczucie grafika, który poświęcił wiele lat i czasu na naukę i doskonalenie swojego warsztatu.

CorelDRAW czy Adobe Illustrator?

Profesjonalny grafik może poszczycić się doskonałą znajomością specjalistycznych programów, takich jak Adobe Ilustrator czy CorelDRAW. Są one dość kosztowne, ale dają za to znacznie więcej możliwości niż darmowe aplikacje. Profesjonalny grafik posiada wykupioną licencję (lub abonament na użytkowanie programu), dzięki czemu nie musimy ponosić kosztów ich samodzielnego zakupu. Brak kosztów związanych z zapewnieniem graficznego oprogramowania, to jedna z wielu zalet zlecenia tego typu prac osobie z zewnątrz.

Kompetentny wykonawca usługi zna trendy w grafice i potrafi skutecznie wykorzystać tę wiedzę w praktyce. Grafik bez problemu stworzy przemyślaną i, co najważniejsze, spójną identyfikację wizualną. Żadnego problemu nie będą również stanowić dla niego nowoczesne infografiki, dzięki którym użytkownicy otrzymają informację w przystępnej i zwięzłej formie. Będą one szczególnie przydatne w mediach społecznościowych. Grafika wektorowa w rękach zawodowca przyjmuje postać efektownych i praktycznych elementów Twojego sklepu internetowego, takich jak kupony rabatowe, buttony, zakładki, a więc wszystko, co przyciąga wzrok internauty. Według analiz, poszukiwanie zniżek i promocji stanowi jeden z trzech podstawowych powodów, dla których użytkownicy odwiedzają stronę internetową. Odpowiednio wyeksponowana oferta z pewnością dotrze do większej liczby klientów.

Grafika wektorowa przyda się także wtedy, gdy chcemy stworzyć reklamę tradycyjną, która przybiera postać druku wielkoformatowego czy gazetki reklamowej.

Korzyści wynikające z zatrudnienia profesjonalnego grafika:

  • prosty, ale przyciągający uwagę layout strony zachęci użytkowników do zakupów;
  • czytelna i atrakcyjna grafika produktowa podkreśla specyfikę towarów, niesie cenne informacje na temat detali czy materiałów, z jakich zostały wykonane oferowane przedmioty. Zasadę tę można wykorzystać sprzedając na przykład meble tapicerowane, biżuterię czy odzież;
  • profesjonalny grafik podpowie proste, sprawdzone, nie rozpraszające uwagi rozwiązania, czyli takie, które preferują klienci. Osoba zasiadająca po raz pierwszy przed otwartym programem graficznym nie posiada tak dużej wiedzy i wyczucia, które nabywa się wraz ze stażem pracy;
  • pozytywne wrażenie i dobre skojarzenia – wyczucie grafika pozwoli zaprojektować i wykonać takie elementy strony, które będą nie tylko efektowne, ale przede wszystkim użyteczne – nie będą przeszkadzać użytkownikom;
  • dzięki umiejętności usytuowania poszczególnych elementów w strategicznych miejscach strony, zmysłowi kompozycji i wyczuciu kolorów odbiorca jest naprowadzany na wybrane elementy, zatrzymuje na nich uwagę i pozostaje na stronie dłużej;
  • grafika dostosowana do profilu prowadzonej działalności – całość jest spójna i wiarygodna z punktu widzenia konsumenta;

Gdzie znaleźć grafika?

Aby uzyskać jak najlepsze efekty związane z zastosowaniem grafiki wektorowej w naszym projekcie, warto skorzystać z pomocy profesjonalisty, dla którego tego typu zlecenie stanowi chleb powszedni. Wykonawców znajdziesz na przykład tutaj: http://oferia.pl/wykonawcy/grafika/wektorowa. Wystarczy zamieścić swoje zlecenie w serwisie Oferia.pl. Spośród osób, które odpowiedzą na zgłoszenie, wybieramy odpowiadającego nam wykonawcę.

Spis treści: Grafika wektorowa – w jaki sposób pozyskać ją na stronę WWW

[Głosów:0    Średnia:0/5]

makensis
 
Od 2006 roku Redaktor Naczelny oraz Administrator Tweaks.pl Autor dwóch książek o systemach operacyjnych, szeregu publikacji i porad odnośnie użytkowania komputera. Absolwent Wydziału Elektroniki. Z zamiłowania informatyk, pozycjoner i podróżnik.